
Minun tarinani:
Hei, olen Satu Sankala, ihan tavallinen maalais”tyttö” ja perheenäiti Iin Kuivaniemeltä.
Perheeseeni kuuluu puolisoni, kaksi teini-ikäistä lasta sekä kissa ja koira. Lemmikit olenkin nimittänyt kotitoimistolleni henkilöstöpäälliköksi (kissa) ja hyvinvointivastaavaksi (koira).
Harrastan ulkoilua luonnossa, käsitöitä ja bujoilua. Bujo (Bullet Journal, ajanhallintamenetelmä, muistikirja) toimii minulla kalenterina, suunnittelun työkaluna sekä itsetuntemuksen päiväkirjana.
Se pehmeämpi markkinointitoimisto
Sadun Markkinointitoimiston tarina sai alkunsa maailmanlaajuisen pandemiamyllerryksen keskellä vuonna 2020. Vaikka olinkin opiskellut markkinointia jo aiemmin ja tiesin sydämeni sykkivän markkinointiviestinnälle, en ollut aiemmin päässyt toteuttamaan unelmaani täysipainoisesti. Tunnustan, että en ollut oikeastaan edes uskaltanut unelmoida siitä täysipainoisesti.
Työskentelin vuosia asiakaspalvelun ja myynnin parissa pienissä erikoistarvikeliikkeissä ja työn ohella sain myös kehittää itseäni ja opiskella visualistiksi. Nautin asiakkaiden parissa työskentelystä ja myymälän ylläpidosta. Olisin jatkanut työssäni vielä pitkään, mutta olosuhteet sanelivat toisin ja työpaikkani joutui lopettamaan toimintansa.
Niinhän se on, että kun yksi ovi sulkeutuu, jossain avautuu uusi. Pitää vain osata pitää mieli ja sydän avoimena.
Työpaikan menetyksen myötä löysin uuden, avoimen oven ja ymmärsin, että tässä on mahdollisuuteni toteuttaa unelmaani: auttaa pieniä yrittäjiä tuomaan omaa tarinaansa esille sekä saavuttamaan ansaitsemaansa näkyvyyttä ja kasvua sisältömarkkinoinnin ja visuaalisen markkinointiviestinnän keinoin.
Tartuin kiinni unelmaani! Opiskelin ja syvensin markkinointiviestinnän osaamistani lisää, jotta pystyisin auttamaan asiakkaitani mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Siinä samalla, keväällä 2021, perustin Sadun Markkinointitoimiston ja aloin nostaa omaa yritystäni kasvuun. Matka markkinointiviestinnän ammattilaiseksi on kasvattanut myös minua itseäni ihmisenä.
En väitä olevani ”se kulmakunnan kovin markkinointitoimisto”, vaan haluan näyttää, että myös pehmeämmän markkinointiviestinnän kautta saa kestäviä tuloksia.
Mieleesi on tullut ehkä jo kysymys, että millä tiedolla ja osaamisella autan asiakkaitani.

Millaisia vahvuuksia tuon avuksesi?
- Innostun uusista asioista
- Haluan oppia uutta
- Motivoidun työstäni ja tuloksista
- Sitoudun siihen, mitä teen
- Omaan visuaalista silmää
- Rakastan kirjoittamista.

Millaista osaamista tarjoan yrityksellesi?
- Visuaalinen suunnittelu ja markkinointi
- Sisältömarkkinointi
- Asiakaspalvelu
- Canva-suunnitteluohjelma.
Koulutuksestani ja työkokemuksestani
Pohjakoulutuksenani on Liiketalouden tradenomi, yritystoiminnan ja markkinoinnin suuntautumisella. Koska nautin itseni haastamisesta ja kehittämisestä sekä uuden oppimisesta, olen täydentänyt ja ajanmukaistanut tradenomin tutkintoani
- Markkinointiviestinnän ammattitutkinnolla visuaalisen markkinoijan osaamisalalta (visualisti)
- Myynnin digiosaaja -koulutuksella
- Yrittäjän ammattitutkinnolla
- Liiketoiminnan ammattitutkinnolla asiakashankintaan painottuen
- Brändin kehittämisen koulutuksella.
Vuosien varrella olen työskennellyt paikallisissa erikoistarvikeliikkeissä ja pienillä huoltoasemilla. Pienissä myymälöissä on etuna mm. se, että työnkuva on hyvin monipuolinen. Jokainen työntekijä saa tehdä hyvin monia erilaisia työtehtäviä liikkeen pyörittämiseen liittyen: tavaran vastaanottoa, hyllytystä ja esillepanoja, asiakaspalvelua, myyntiä, myymälämarkkinointia ja jopa kirjanpitoakin, mutta myös siivousta. Parasta töissäni on kuitenkin aina ollut ihmiset ja kohtaamiset heidän kanssaan.


Minun arvoni
Arvot muodostavat perustan kaikelle toiminnalleni, niin työ- kuin yksityiselämässänikin. Ne ovat ne tekijät, jotka ohjaavat valintojani ja tekojani niin, että voin aina seistä vahvasti sanojeni ja tekojeni takana.
- Aitous, avoimuus – Otan jokaisen asiakkaan vastaan samanarvoisena ihmisenä ja omana itsenään. Kenenkään ei tarvitse esittää muuta kuin mitä oikeasti on. Toimin aina rehellisesti ja avoimesti.
- Asiakaslähtöisyys – Työssäni etusijalla on asiakkaani tarpeet eikä omaan kukkarooni tipahtelevat eurot. Pyrin siihen, että asiakkaan on aina helppo ottaa minuun yhteyttä, olipa kyse pienestä tai isommasta ongelmasta markkinointiviestinnän parissa.
- Pienen asialla – Haluan auttaa pieniä yrittäjiä pysyttelemään pinnalla ja saavuttamaan ansaitsemaansa kasvua. Mielestäni myös pienellä on oltava samat mahdollisuudet menestykseen, kuin isoillakin.
- Henkilökohtaista ja läpinäkyvää palvelua – Asiakas tietää aina, kuka hänen asiaansa hoitaa ja miten. Jokaisessa työvaiheessa asiakas toimii saman henkilön, minun kanssani.
Tehdään yhdessä tarinasi näkyväksi!