fbpx

Yrittäjän tarina – Miten minusta tuli yrittäjä?

Hyvää yrittäjän päivää!

5.9. vietetään valtakunnallista Yrittäjän päivää. Päivän tarkoitus on tuoda yrittäjyyttä esille, tukea yrittäjyyttä ja edistää yrittäjyyden arvostusta. Yrittäjän päivää on vietetty vuodesta 1997 lähtien ja vuonna 2010 se merkittiin almanakkaan viralliseksi merkkipäiväksi. Yrittäjä on päivänsä ansainnut, kuten päivän järjestäjänä toimiva Yrittäjän Päivä -säätiökin sanoo! Miten minusta tuli yrittäjä? Kun minulta kysytään, miten minusta tuli yrittäjä, … Lue lisää

Virallinen asiateksti vai rento copyteksti?

Virallinen asiateksti ja rento copyteksti

Aiemmassa artikkelissani käsittelin yrityksen kirjoitustyyliä ja ”äänensävyä” hieman yleisemmin. Tässä artikkelissa pohdin tarkemmin kirjoitustyylien ääripäitä, kuinka virallinen asiateksti ja rento copyteksti eroavat toisistaan ja mitä yrityksen kirjoitustyyli voi kertoa tekstin takana olevasta yrityksestä. Paljastaako kirjoitustyyli kirjoittajan olevan esimerkiksi suuren lakitoimiston asiantuntija vai rento verkkokauppias persoonallisesta putiikista. Virallinen asiateksti Virallinen asiateksti on useimmiten kertovaa, opastavaa ja … Lue lisää

Kirjoitustyyli yrityksen sisällöntuotannossa

Kirjoitustyyli

Onko tekstintuotanto yrityksessäsi yhden henkilön vastuualuetta vai kirjoittaako tekstijulkaisuja useampi henkilö? Oletteko laatineet strategian tai ohjeistuksen, jonka mukaan viestintää hoidetaan? Sisältyykö siihen yrityksesi kirjoitustyyli? Tässä artikkelissa kerron sinulle, miksi yrityksen tuottamalla kirjoitustyylillä on merkitystä ja mitä tekstintuottamisessa kannattaa huomioida. Miksi kirjoitustyylillä on merkitystä? Yrityksen käyttämä kirjoitustyyli kertoo yrityksestä paljon ja parhaimmillaan tukee yrityksen brändiä. Varsinkin, … Lue lisää

Hashtag – mikä se on ja kuinka käytät sitä oikein sosiaalisessa mediassa?

Somistekuva

Tiedäthän, mikä on hashtag? Se risuaidalla varustettu sana sosiaalisen median julkaisussa? Varmasti olet nähnyt niitä. Luultavasti olet käyttänyt niitä itsekin. Haluatko tietää, milloin hashtageja kannattaa käyttää ja kuinka hyödynnät niitä mahdollisimman tehokkaasti? Hashtag = hakusana Yksinkertaisesti sanottuna hashtag on sosiaalisessa mediassa käytettävä hakusana. Toisin sanoen siis ne sanat, joilla sinun kohdeyleisösi löytää sinut! Käytä siis … Lue lisää

Yrittäjä – ihminen yrityksen takana

Merimaisema on sielunmaisemani

Eilen aamulenkillä pohdin (aivan, aamulenkillä usein tulee ne parhaat ideat), kuinka tärkeää yrittäjän olisi antaa yritykselleen kasvot. Olla esillä yrityksen markkinoinnissa. Kun yrittäjä on itse esillä, hän osoittaa seisovansa oman toimintansa takana ja luottavansa siihen, mitä tekee. Ihminen haluaa aina ensisijaisesti ostaa ihmiseltä, ei persoonattomalta yritykseltä. Kun asiakas on nähnyt, kuka on se ihminen siellä … Lue lisää

Onko ideat loppu ja inspiraatio hukassa?

Kuinka herättelet inspiraatiota?

Pää on ihan tyhjä, eikä työn alla oleviin tehtäviin keksi mitään ideoita. Kaikki ideat on jo käytetty ja inspiraatio on hukassa. Tuntuuko tutulta? Näin voi käydä ihan millä alalla tahansa. Lue seuraavat viisi vinkkiä uusien ideoiden ja kadonneen inspiraation löytämiseen. 1. Aamulenkki virkistää mieltä Työskenteletkö kotona? Siinä tapauksessa minulla on sinulle oiva vinkki: käy aamulenkillä … Lue lisää

Huijarisyndrooma – osaanko minä oikeasti vai huijaanko?

Kissa tietokoneen äärellä.

Tässä eräänä aamuna olin ilmoittautunut Markkinointikollektiivin ja DigiMaMan yhteistyössä järjestämään webinaariin, jonka aiheena oli oman osaamisen hinnoittelu ja myyminen. Aamulenkillä pohdin aihetta jo alustavasti. Mietin omaa osaamistani, ja kuinka hankalaa sen tunnistaminen ja sanoittaminen voi olla. Ja kuinka helposti ”huijarisyndrooma” voi ottaa vallan. Tiedätkö, mikä on ”huijarisyndrooma”? Osaanko minä oikeasti vai olenko huijari? Varmasti jokaisella … Lue lisää

Yrityksen verkkonäkyvyys – lue vinkit!

Näkyvyyttä voi saavuttaa esimerkiksi omalla verkkosivulla

Onko yrityksesi verkkonäkyvyys kunnossa? Löytyykö yrityksesi jo verkosta? Jos työskentelet verkkokaupan parissa, niin tietysti löytyy. Entä kivijalkaliikkeet ja palveluyritykset? Suurin osa ihmisistä ja yrityksistä on jo internetissä, mutta edelleen on yrityksiä, joiden näkyvyys ei sinne ulotu. Jos yrityksesi ei löydy verkosta, millä tavoin asiakkaat löytävät luoksesi? Kulkeeko tieto puskaradion kautta asiakkaalta toiselle, suositusten kautta? Vai … Lue lisää

Leipäteksti Facebook-julkaisussa – 5 vinkkiä

Työskentelyä Facebookin parissa

Kuvat ovat Facebookin uutisvirrassa todella tärkeässä asemassa, kuten olen aiemmin kirjoittanut artikkelissani Kuvat Facebook-julkaisuissa lisäävät kiinnostavuutta. Hyvät kuvat kiinnittävät katsojan huomion, herättävät hänessä tunteita ja saavat hänet pysähtymään julkaisusi kohdalla. Kuvien lisäksi Facebook-julkaisut tarvitsevat selkeän, napakan tekstin. Kuvaan sijoitettua tekstiä kutsutaan kuvatekstiksi ja kuvan yhteyteen tekstikenttään kirjoitettu teksti on leipätekstiä. Tässä artikkelissa kerron vinkkejä siihen, … Lue lisää

Kuinka usein yrityksen Facebook-sivulla kannattaa postata?

Facebookin Luo julkaisu -painike

Tuntuuko, että ei kehtaisi postata jatkuvasti, mitähän ne seuraajatkin ajattelevat? Vai mietitkö, onko oma tahti liian vähän, saanko tällä näkyvyyttä? Kuinka tiheästi Facebook-sivulla olisi hyvä postata, jotta seuraajien mielenkiinto pysyy yllä ja saan uusia seuraajia? Tiedän, että hyvin monet Facebook-sivujen ylläpitäjät pohtivat, mikä onkaan se optimaalinen postaustahti. Jos olet vasta aloittelemassa somekanaviesi ylläpitoa tai haluat … Lue lisää