fbpx

Se pehmeämpi markkinointitoimisto

Sinulla on tarina! Meillä ihan jokaisella on jokin tarina kerrottavana. Tarkemmin kun miettii, niitä tarinoita on elämän mittaan kertynytkin aika monta. Tässä tulee yksi minun tarinoistani: tarina siitä, miten minusta kehittyi pehmeitä arvoja omaava, yhden naisen markkinointitoimisto.

Unelmana oma markkinointitoimisto?

Sadun Markkinointitoimiston tarina sai alkunsa maailmanlaajuisen pandemiamyllerryksen keskellä vuonna 2020. Vaikka olinkin opiskellut markkinointia jo aiemmin ja tiesin sydämeni sykkivän markkinointiviestinnälle, en ollut aiemmin päässyt toteuttamaan unelmaani täysipainoisesti. Tunnustan, että en ollut oikeastaan edes uskaltanut unelmoida siitä täysipainoisesti.

Tradenomiopintojeni jälkeen työskentelin monia vuosia asiakaspalvelun ja myynnin parissa pienissä erikoistarvikeliikkeissä. Työni ohella sain myös kehittää itseäni ja opiskella visualistiksi. Nautin asiakkaiden parissa työskentelystä ja myymälän ylläpidosta. Olisin jatkanut työssäni vielä pitkään, mutta olosuhteet sanelivat toisin ja työpaikkani joutui lopettamaan toimintansa.

Vanha sanonta pitää paikkansa: kun yksi ovi sulkeutuu, jossain avautuu uusi. Pitää vain osata pitää mieli ja sydän avoimena, jotta löytää sen uuden oven ja uskaltaa myös kulkea siitä.

Raollaan oleva ovi. Vieressä teksti: Kun yksi ovi sulkeutuu, jossain avautuu toinen.

Työpaikan menetyksen myötä löysin uuden, avoimen oven ja ymmärsin, että tässä on mahdollisuuteni toteuttaa unelmaani: auttaa pieniä yrittäjiä tuomaan omaa tarinaansa esille sekä saavuttamaan ansaitsemaansa näkyvyyttä ja kasvua sisältömarkkinoinnin ja visuaalisen markkinointiviestinnän keinoin. Mielestäni pienillä yrityksillä on aivan yhtä hyvät mahdollisuudet menestykseen, kuin isommillakin. Ne vain täytyy osata hyödyntää.

Tartuin kiinni unelmaani! Opiskelin ja syvensin markkinointiviestinnän osaamistani lisää, jotta pystyisin auttamaan asiakkaitani mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Siinä samalla, keväällä 2021, perustin Sadun Markkinointitoimiston ja aloin nostaa omaa yritystäni kasvuun. 

Tarinallisuus näkyy nimessä

Omaa markkinointitoimistoa perustaessani mietin kuumeisesti nimeä suunnitteilla olevalle yritykselleni. Halusin nimen olevan suomalainen, simppeli ja helposti muistettava, mutta sen täytyi kuitenkin kertoa jotain oleellista yrityksestäni.

Pitkien kipuilujen ja pyörittelyjen jälkeen päädyin nykyiseen nimeen, Sadun Markkinointitoimisto. Nimi on omasta etunimestäni johdettu ja kertoo siitä, että yritys on pieni, yhden naisen yritys. En halua esittäytyä suurempana kuin olen. Yrityksessäni asioidessasi tiedät aina, kuka sinut ottaa vastaan.

Toisaalta nimi myös kertoo siitä, että tarinallisuus on tärkeää myös markkinointiviestinnässä. Oma tarinasi auttaa sinua jäämään mieleen. Se myös tuo sinut ja yrityksesi lähemmäs yleisöäsi, sillä tarinaan on helppo samaistua. Tarinasi tekee sinusta inhimillisemmän ja helposti lähestyttävämmän.

”Se pehmeämpi markkinointitoimisto”

Matkallani markkinointiviestinnän ammattilaiseksi olen saanut kehittää ammattitaitoani digimyynnin, yrittäjyyden ja liiketoiminnan, asiakashankinnan sekä brändin kehittämisen opinnoilla. Ja mikä parasta, tämä matka on kasvattanut myös minua itseäni ihmisenä. Olen saanut lisää rohkeutta ja itsevarmuutta olla minä.

En väitä olevani ”se kulmakunnan kovin markkinointitoimisto”, vaan haluan näyttää, että myös pehmeämmän markkinointiviestinnän kautta saa kestäviä tuloksia. Pehmeällä markkinointiviestinnällä tarkoitan sitä, että toimitaan pehmeiden arvojen ohjaamana. Yhtenä esimerkkinä voisin sanoa, että itse en yrityksessäni toimi raha edellä, vaan ihmiset, kohtaamiset ja tarinat ovat minulle tärkeämpiä.

Arvot muodostavat perustan kaikelle toiminnalleni, niin työ- kuin yksityiselämässänikin. Ne ovat ne tekijät, jotka ohjaavat valintojani ja tekojani niin, että voin aina seistä vahvasti sanojeni ja tekojeni takana.

  • Aitous, avoimuus – Otan jokaisen asiakkaan vastaan samanarvoisena ihmisenä ja omana itsenään. Kenenkään ei tarvitse esittää muuta kuin mitä oikeasti on. Toimin aina rehellisesti ja avoimesti.
  • Asiakaslähtöisyys – Työssäni etusijalla on asiakkaani tarpeet eikä omaan kukkarooni tipahtelevat eurot. Pyrin siihen, että asiakkaan on aina helppo ottaa minuun yhteyttä, olipa kyse pienestä tai isommasta ongelmasta markkinointiviestinnän parissa.
  • Pienen asialla – Haluan auttaa pieniä yrittäjiä pysyttelemään pinnalla ja saavuttamaan ansaitsemaansa kasvua. Mielestäni myös pienellä on oltava samat mahdollisuudet menestykseen, kuin isoillakin.
  • Henkilökohtaista ja läpinäkyvää palvelua – Asiakas tietää aina, kuka hänen asiaansa hoitaa ja miten. Jokaisessa työvaiheessa asiakas toimii saman henkilön, minun kanssani.
Minun kuvani. Tehdään yhdessä yrityksesi tarina näkyväksi!
Minun kuvani. Tehdään yhdessä tarinasi näkyväksi!

Jätä kommentti