Yrittäjä, jumittaako markkinointi? Sparraus auttaa!

Onko sparraus sinulle tuttua? Tiedätkö, milloin kannattaa hyödyntää ulkopuolisen sparraajan apua ja mitä hyötyjä siitä voi sinulle olla? Tämän artikkelin luettuasi tiedät, mitä sparraus on, miten se toteutetaan tehokkaasti ja mitä hyötyjä se voi sinulle tuoda.

Sparraus auttaa puhkaisemaan kuplan

Meille jokaiselle yrittäjälle on varmasti tuttu se tilanne, kun omat ajatukset jäävät jumiin ja rullaavat vain samaa rataa, eikö totta? Varsinkin yksinyrittäjän on välillä vaikea siirtyä katsomaan toimintaansa oman kuplansa ulkopuolelta ja löytää erilaisia näkökulmia työn alla oleviin tehtäviinsä tai eteen nousseisiin esteisiin.

Ulkopuolinen sparraaja ei ole sisällä siellä sinun kuplassasi. Hänen on helpompi katsoa toimintaasi asiakkaan näkökulmasta ja huomata ne kehityspisteet, jotka kaipaavat enemmän huomiota. Hän näkee luomasi asiakaspolun ulkopuolisen silmin ja osaa vinkata sinulle kehitysehdotuksia.

Mitä on sparraus?

Sparraus tarkoittaa valmennusta, jonka perimmäinen tarkoitus on auttaa sparrattavaa purkamaan ajatustensa lukkoja, löytämään uusia ideoita ja näkökulmia.

Sparraajana kuuntelen sinua, keskustelen kanssasi, hoksautan sinua siitä, voisiko jotain asiaa ajatella toiselta suunnalta. En anna sinulle valmiita ratkaisuja, vaan tuupin sinua pehmeästi ja kannustavasti löytämään ne sinulle sopivat ratkaisut itse. Sparrauksessa on aina kyse sinusta ja sinun yrityksestäsi, sinun toimintasi kehittämisestä.

Milloin kannattaa hankkia sparrausta?

Sparrauksesta voi olla suuresti hyötyä monenlaisten yritystoiminnan kiemuroiden selättämisessä ja uusien ideoiden työstämisessä. Tähän olen poiminut kolme osa-aluetta, jotka ovat hyvin yleisiä aiheita markkinointiviestinnän sparrauksessa.

Sparraus auttaa sinua asiakashankinnassa. Se auttaa sinua löytämään asiakaspolustasi ne kohdat, joita täytyy kehittää, jotta asiakkaiden on helpompi löytää sinut. Se auttaa myös löytämään ne asiakaskokemuksen kosketuspisteet, joita kehittämällä voit auttaa potentiaalisia asiakkaitasi luottamaan sinuun yrittäjänä ja yrityksenä.

Sparraus auttaa sinua brändin kehittämisessä. Se auttaa sinua tarkastelemaan brändisi ydintä ulkopuolisen silmin ja löytämään sellaiset kosketuspisteet, jotka eivät välttämättä ole linjassa brändisi ytimen kanssa. Se auttaa sinua myös brändisi visuaalisen ulkoasun suunnittelussa.

Sparraus auttaa sinua somemarkkinoinnin aloittamisessa, suunnittelussa ja tehostamisessa. Kun haluat perustaa yrityksellesi sometilit, etkä tiedä, mistä lähtisit liikkeelle ja kuinka tekisit sen fiksusti, sparrauksesta on apua. Se auttaa myös löytämään uusia ideoita ja inspiraatiota somemarkkinoinnin tehostamiseen tai sometiliesi optimoimiseen.

Markkinoinnin tehosparraus

Sadun Markkinointitoimisto tarjoaa sparrausta sekä yksilö- ja ryhmävalmennusta markkinointiviestinnän jumeihin. Kun kaipaat uusia näkökulmia, ideoita ja inspiraatiota, eli hieman ravistelua oman kuplasi ulkopuolelle, anna minun auttaa!

Sparrausta voi yleensä hankkia ns. täsmäsparrauksena, jonkin tietyn kompastuskiven ylittämiseksi, esimerkiksi tunnin kerrallaan. Kuitenkin paras lopputulos saavutetaan aina muutaman sparrauskerran kokonaisuudella. Siksi olenkin kehittänyt Markkinoinnin tehosparraus -paketin, joka koostuu puolen tunnin tutustumisesta sekä viidestä tunnista tehokasta sparrausta. Tehosparraus käydään läpi kolmessa eri etä-/ tai lähitapaamisessa.

Tehosparrauksen ensimmäisessä tapaamisessa tutustutaan, käydään läpi yrityksesi markkinoinnin nykytilannetta ja asetetaan tavoitteita jatkotoimenpiteille. Jokaisen tapaamisen jälkeen sinulle jää mukavasti aikaa tuoda heränneitä ajatuksia ja ideoita käytäntöön. 

Käy tutustumassa markkinointiviestinnän sparraus- ja valmennuspalveluihini ja ota rohkeasti yhteyttä!

Jätä kommentti